حق

یادداشت های کم بیش روزانه یک دانش آموز
فالحق ما رضیتموه، والباطل مآ اسخطتموه
--------------------------------------------
حق آن است که آن را شما پسندیده،
و باطل آنچه شما از آن خشمگین باشید...


...........
آدرس قبلی : paramsy.blogfa.com
پیوندها
پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۱، ۰۶:۲۱ ب.ظ

Title-less

دیروز چه در بوق و کرنا کردند ، ندا را 

      امروز چه بی صدا می سوزند زنان میانمار

                                             

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=131910

چهاردهم اسفند 1370
بیانات مقام معظم رهبری درباره مسلمانان میانمار

این وضع مسلمانان مستضعف بیچاره‌ى میانمارى است که دهها هزار نفر از آنها امروز با بدترین وضع در بنگلادش زندگى مى‌کنند. نمایندگان ما به آن‌جا رفتند و آمدند و خبرهایى به ما دادند که واقعاً خواب از چشم انسان مى‌پرد! چه‌قدر امروز دنیا نسبت به حقوق بشر - به معناى واقعى - بى‌اعتناست! مگر در دنیا صدایى از کسى بلند شد؟! یک مشت چکمه‌پوش دهها هزار مسلمان میانمارى را با فجیع‌ترین وضع از خانه‌ى خودشان بیرون کردند؛ بچه‌ها و زنان و مردانشان را کشتند؛ اموالشان را غارت کردند؛ هر کس توانسته جان خودش را بردارد، فرار کرده؛ در دنیا هم کسى به کسى نیست؛ نه سازمان ملل حرفى مى‌زند، نه کمیته‌ى حقوق بشر فریادى مى‌کشد، نه صلیب سرخ جهانى احساس مسؤولیتى مى‌کند، نه این کنفرانسها و مؤسسه‌هاى دروغىِ دفاع از حقوق بشر و دفاع از صلح و غیره حرفى مى‌زنند؛ کأنه اینها انسان نیستند! این، دشمنى دنیا را با اسلام و مفاهیم و ارزشهاى اسلامى نشان مى‌دهد؛ این نشان مى‌دهد که چه‌قدر نسبت به انسان بى‌اهتمام و بى‌اعتنایند و آنچه که درباره‌ى حقوق بشر و این‌گونه تعبیرات مى‌گویند، حربه‌یى سیاسى است؛ براى این‌که کسى را در جایى بکوبند؛ کسى را بزرگ کنند؛ دولتى را تضعیف کنند و مردمى را از صحنه خارج نمایند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۴/۲۹
حق ...

نظرات (۱۶)

۳۰ تیر ۹۱ ، ۱۳:۵۳ جواد آقایی
سلام
ممنون از لطف و حضورتان...


کربلا ببینمتان
یا علی
۳۰ تیر ۹۱ ، ۱۶:۱۶ پسر سر به هوا
درود.
1-سپاس از اینکه به من سر زدید.
2-سپاس از گوشزدهای خوبتون.
3-در اینکه من بی ادبم شکی نیست.
4-در اینکه شما خوبید و دوست دارید همه خوب باشند هم شکی نیست(این نتیجه گیری خودمه.مسخره نمیکنم.)
5-در اینکه اسلام دین خوب و برتره هم شکی نیست.
6-یه سوال.چرا از مردم عادی یه نفرم خوشش نیست؟
بخت امسال چه با من یار است
عطش ات را عطش ام غمخوار است
به فدای لب عطشان حسین
اولین ذکر پس از افطار است
۰۲ مرداد ۹۱ ، ۱۱:۳۴ پسر سر به هوا
درود.
سلام به معنی خاتمه و پایانه تو زبان عربها!
اما زیر نویس پارسی پرسشم:
چرا مردم خوششون نیست تو این وضعیت؟
چرا هیچ کسی راضی نیست؟
منظورم تو حکومتیه که دین + سیاسته!!!
پاسخ:
و همینطور خوش بودن های مردم (رضایت)در حکومت های سکولار را یعنی حکومت هاییی که یک دنیا به عاقبتش پی برده اند.
۰۳ مرداد ۹۱ ، ۱۲:۵۷ پسر سر به هوا
بستگی داره خوشی رو تو چی ببینی؟
واقعا مصداقم میخوای؟
گرونی رو نمیبینی؟فقرو نمیبینی؟
اینکه دخترای ایرانی رو تو کشورای عربی میفروشن به گوشت نخورده؟
قاچاق اعضای بدن انسان تو ایران به گوشت نخورده؟
اینکه به دختری که مشروب خورده بود قبل از شلاق تجاوز کردن تو تبریز کجای یه حکومت اسلامی جا داره؟!
نمیدونم چرا شما طرفداران نظام مقدس ما رو نجس و احمق و کوته فکر میبینید اما ماشالله خودتون نه میبینید نه میشنوید وقتی هم ما میگیم میگید کی؟کجا؟کی؟
امار اعدام تو ایران تو دنیا بعد از چین از نظر تعداد دومه که اگه درصد بگیری نسبت به جمعیت اوله!این باعثه افتخاره؟
از عربی حمایت کردن که 8 سال مملکتو جوونای ما رو به گلوله و آتیش بست چه توجیهی داره؟!
ممنون میشم یکم به خودتون زحمت بدید بیایید وبم جوابمو بدید.اگه خسته نمیشید.
پاسخ:
اما دلیل به قول شما حمایت از اون عربی که 8 سال جوونای این مملکت رو به آتیش بست هم کمی هوش و ذکاوت می خواد که با دودوتا کردن به جواب می رسید البته اگر منافع خودمون رو در نظر بگیرید.اما یه سوالم بی پاسخ موند. خوشی مردم تو کشور های سکولار رو چی می بینید؟
۰۴ مرداد ۹۱ ، ۱۲:۰۷ پسر سر به هوا
درودی دیگر.
جواب پرسشتون:
خوشی یعنی آزادی بیان،آزادی عقیده و دین.
توی خارج مشکلشون اینه که دین باهاشون کاری کرد که از زندگیشون بیرونش کردن نه از حکومت!خیلی از کارایی که میکنن تو دینشون نهی شده ولی میکنن.اما به آدم بودن هم احترام میذارن.به عقیده هم احترام میذارن.تازه من ک نگفتم میخواییم عین خارج بشیم که.من دوست دارم ایرانی بسازیم که همه چیزش تو دنیا تک باشه مثل زمانای قدیم که همیشه تک بود تو خوبی و هنر و فرهنگ و علم و ادب و...
خدا انسان رو آزاد آفرید بعد برای هدایتش پیامبر فرستاد اما به پیامبر نگفت کتشو بپیچون و به زور هدایتش کن!دوست داشت آدم بشه که هیچ نشدم اون دنیا با هم کنار میاییم!!
چیزی که تو مملکت ما به وضوح نقض میشه!
من نگفتم دین نباشه گفتم از سیاست جدا باشه چون الان هیچ معصومی نیست که دین واقعی به مردم معرفی کنه هیچ پیامدی غیر از بدنام شدن دین نداره.چیزی که اتفاق افتاده هم تو کشور خودمون خیلیا از دین زده شدن هم تو دنیا مسلمونا رو تروریست می نامن که سپاه ایران هم تو این قضیه سهم داره!
اما در مورد سیاست خارجی خوب میدونم واسه چی این حمایتا رو میکنن اما یه حرف میر حسین رو دوست داشتم که گفت ما زمانی میتونیم از مسلمونای خارج حمایت کنیم و واسه ابر قدرتا شاخ بازی در بیاریم که خودمون دستمون به یه جا بند باشه.مایی که تو علم مصرف کننده ایم(تموم کتابای تحصیلات عالی ما رفرنسهای انگلیسی هستن!)تو صنعت وارد کننده ایم با چی حمایت کنیم؟!چرا اول مملکتمون پیشرفت نکنه بعد به اون کارا نرسیم؟
چرا همه آقازاده ها وارد کننده جنسای چینی هستن و اگه کسی اعتراض کرد سرشو میکنن زیر آب؟
حرف من بدی دین نیست،بدی حکومت دینیه.چون مردم یا جرات اعتراض ندارن چون فکر میکنن دارن با خدا و جانشینان امام و اینا مبارزه میکنن یا اگه هم مبارزه کنن میبیندنشون به تیر تو روز روشن(جریان میدان آزادی تو شلوغیای بعد انتخابات)و به روی مبارکم نمیارن و دم از دین خدا میزنن.
خسته نشدم.میخواستم ببینم انقدر که من دارم تلاش میکنم شما هم تلاش میکنی یا نه!
۰۴ مرداد ۹۱ ، ۱۳:۳۲ پاسخ به پسر سر به هوا
آزادی بیان آزادی عقیده و دین . من هم قبول دارم که نیست اما برای حزب اللهی ها . حاضرم این حرفم رو ثابت کنم.
تو این کشور اقلیت های نذهبی به راحتی زندگی میکنن حقوق شون رو دارن و حتی نماینده هم تو مجلس دارند همه هم بهشون احترام میذارن . اما این وسط یه چیز مهمه اکثزیت. اکثریتی این جا وجود داره که طبیعتا حق رو برای خودش ثبت میکنه.
اما به قول شما تو خارج که می فرمایید دین باهاشون کاری کرد که از زندگی بیرونش کردند نه از حکومت ، نه این طور نیست.
بعد از قرون وسطی به دلیل کاملا زمینی شدن دین الهی مردم کاملا از دین زده شدند. و دین رو یک خرافه می دونستند . از اون موقع تا الآن دین رو کاملا کنار گذاشتند اما الآن چیزی رو می بینیم که خیلی جالبه و اون پی بردن دنیا به بازگشتن به دین الهیه و پیاده کردنش در زندگی و حکومت هر دو باهم. به همین دلیل هم هست که میگم حکومت سکولار دیگه یه چیز از مد افتناده ای هست و جالبتر اینکه بعضی از هم وطنان ما تازه شروع کردند پرداختن به یک چیز منسوخ شده.
حرف های میرحسین کلا خیلی قشنگ بود فقط مشکلش این بود که حرف بود. چون از یک عروسک خیمه شب بازی(ببخشید که این رو به کار می برم این یک اصطلاح رایج هستش ن این که بخوام ریتم صحبت رو به هم بزنم) چیزی غیر از این بر نمی اومد.
ایران و حکام ایران از همون اولش هم خیلی علیه سلام نبودند که ما گذشته ایران رو در عرش ها می بینیم. این درسته که ما افتخاراتی داشتیم اما نه به این منظور که الآن از اونی که بودیم هم بد تر شدیم.به هر حال ما باید از یه جایی شروع کنیم خدا رو شکر شروع هم کردیم. این که هر روز باساخت ی دارو انحصارش رو از یک قدرت میگیریم این که ماهواره می فرستیم و.. د رحالی که اوایل انقلاب ما حتی یک کارخونه روغن سازی رو هم نداشتیم و من شنیدم که مردم از کره به جای روغن استفاده می کردن. خوب این نشون میده که روز به روز داره بهتر میشه اگر همه همت کنن و سنگ اندازی نکنن. ما باید امیدوار باشیم.
اما این گلایه ها و این ناامیدیتون و این که می گفتم شما شناختی از این دین کامل به طور صحیح ندارین از این جملتون هویدا میشه که میگید الآن هیچ معصومی نیست!!!
امیدوارم من اشتباه فکر کرده باشم .
۰۴ مرداد ۹۱ ، ۱۳:۳۳ پاسخ به پسر سر به هوا
اما این جملتون یک تناقض آشکار داره "" حرف من بدی دین نیست،بدی حکومت دینیه" چطور یک دین می تونه کامل باشه و اجرا بشه وقتی حکومتش بر اساس اون دین نباشه؟ یا بذار یه جور دیگه بگم چطور یک دین میتونه کامل باشه در صورتی که مهمترین مسئله اجتماعی زندگی یعنی حکومت رو در بر نداشته باشه؟ بهتره اعمال را بر حساب اصول نگذاریم.
اسلام هیچ وقت اجبار بر کسی نیست و با کسی حتی کفار کاری نداره اما تا وقتی که آزار و آسیبی از اون سو نبینه.
لطفا جریان بعد از انتخابانت رو قاطی بحثمون نکن . اگر موافق باشی برای اون هم حرف هایی هست.
فقط کاش تلاشی برای لجبازی نکنیم.
۰۵ مرداد ۹۱ ، ۱۹:۴۸ پسر سر به هوا
به نام خدا
بازم درود.
یک جمله:من مسئول چیزی مه میگن هستم نه چیزی که شما از اون میفهمی!
1-از اینکه گفتم معصومی نیست منظورم حضور در عیان مردمه نه اینکه وجود نداره.منم به امام زمان(عج) اعتقاد دارم.
2-حکومت دینی ای رو گفتم ناکارآمده که به دست غیر معصوم رهبری بشه.چون مردم هر اشتباه اون فرد رو پای دین میگذارن چون اون نماد دینه(منظورم مرجع تقلید بودنشونه!)و اینو نمیتونی عوض کنی.
3-من نگفتم هیچ پیشرفتی نمیکنیم.اما پیشرفتمون رو باید نسبت به زمان سنجید.که قطعا کافی نبوده که ما جهان سوم هستیم.منم دوست دارم ایران همیشه ابرفدرت و جزو برترین ها باشه اگه اول نباشه و به خاطرش از هیچی حتی جونم دریغ نمیکنم.
4-ببخشیدا ولی قرار نشد از خودتون هر چی دوس دارید بگید.کجا اقلیتها در راحتی دارن زندگی میکنن؟من توی محله ای زندگی میکنم که همه همسایه هامون ارامنه و بهایی و غیره هستن.تا حالا تو خونه یکیشون رفتی ببینی چه خبره؟من رفتم و نتونستم تحمل کنم و زدم بیرون.من نه ازشون طرفداری میکنم که حق با اوناس نه چیزی اما آدم که هستن.نماینده داشتن تو مجلس به چه دردی میخوره وقتی تو فقر و نکبت دارن زندگی میکنن.
5-امام علی (ع) میگه نبین کی میگه ببین چی میگه!
اگه میرحسین یه حرف درست زد یا اصلا اگه یه کافر یه چیز درست گفت چون اون گفته نباید ازش استفاده کرد؟یه مثال:اگه یه سیگاری گفت سیگار نکش خوب نیس تو میکشی؟چون اون یه سیگاری بوده و آدم به درد نخوری بوده؟
6-اما در مورد حکومت!دین اسلام کامله و در مورد سیاست هم به زیبایی تموم گفته که چه باید کرد.بله اگه اجرا بشه خیلی هم خوبه.اما اگه بد اجرا بشه که میشه چی؟کی این وسط ضرر میکنه؟تکلیف اونایی که از دین زده میشن با کیه؟تکلیف اتهاماتی که به دین میخوره چیه؟
در مورد انتخابات حرفی ندارم.چون میدونم به پایان این بحث تموم میشه.
بدرود و در پناه حق
۰۵ مرداد ۹۱ ، ۲۲:۴۴ پاسخ به پسر سر به هوا
و سلام نام خداست.
1. الحمدلله.
2- اگر با شناخت کامل این حکومت دینی رو که قبولش داریم کامل هست رو بررسی کنیم چند نکته رو می بینیم که ذکرش خیلی مهمه:وقتی میگیم امام زمان هست و منظور این نیست که حضور عیان در میان مردمه ، و با توجه به این که خود حضرت می فرمایند از حضور من مثل خورشید پشت ابر بهره مند میشید ، و با توجه به این که تدبیر اسلام ولایت مطلقه فقیه در زمان غیبت هست و تایین این ولی فقیه هم بر اساس همون اصول اسلام صورت میگیره (غیر از اینه؟) و هیچ کس هم مدعی معصوم بودن این فقیه نیست ، پس دیگر چه مشکلی وجود داره؟
3- من هم برای ایران اسلامی از جونم هم دریغ نمی کنم اما باید برای برتر شدنش هم به وسع خودم تلاش کنم ، این که میگید باید با توجه به زمان پیشرفتمون رو بسنجیم کاملا صحیحه اما تو این تحریم ها که مقاومتمون بر والایی عزتمون رمز پیروزیمونه و اون وضع نکبت و وابستگی قبل از انقلاب ، پیش رفت ما به سرعت هم بوده هر چند هنوز به حد مطلوب نرسیدیم که اگه خدا بخواد می رسیم.
4- من از خودم چیزی نمی گم بزرگوار ، شما چطور میگید که من از خودم چیزی گفتم؟
خوب اطراف ما اقلیت های مذهبی زیادند و حتی بهایی ها هم که جز دین محسوب نمیشن. زندگی خیلی خوبی دارند وحتی از ثروتمند ترین ها هم شاید باشند همه هم به عنوان یک شهروند بهشون احترام میذارن. این وضع نکبتی هم که شما میگید از اونها دیدید خوب این وضع که شامل همه اونها نمیشه . مثلا اگه من یه محله شیعه رو ببینم که وضع اسف باری دارند باید نتیجه بگیرم که همه شیعه های این مملکت وضعشون اینجوریه ؟ و یا عکسش.این که شما دیدید که ملاک نمیشه.
5- گفتم که میرحسین قشنگترین شعار ها رو داشت. یعنی به صحبتش خوب توجه کردم که تشخیص دادم چی بوده ، سوای این که فکر کنم از کی بوده ولی خوب بعدش خندت میگیره که این کی بود که اینو گفت.
6- این دقیقا حرف منم هست. حکومت مطلوب همون حکومت امام معصومی هست که منتظرشیم. طبیعتا نباید همه چیز عالی باشه.
این رو یاد آور میشم که بحث ما از این جمله شما شروع شد :"تا دین از سیاست جدا نشه نه میفهمی دین چی میگه نه سیاست!"
الآن حرف هاتون با این جمله تناقض داره.
۰۸ مرداد ۹۱ ، ۱۵:۴۳ پسر سر به هوا
به نام خدا.
درود.
1-توی قرآن ندیدم بگه بعد از امام یا در زمان غیبت ولایت مطلقه فقیه!میشه آیه بدید؟!
2-اینکه من توی محله ای که توی ایران بیشترین جمعین اقلیت نشینی(جلفای اصفهان) رو داره ملاک نیست اونوقت اونی که شما نمیدونم کجا دیدی ملاکه؟بهایی ها قضیه شون فرق داره.اونا پشتیبانی مالی میشن که وضعشون خوبه.هر چند اجازه دانشگاه رفتن ندارن تو ایران.
3-اگه بعد انقلاب ایران پیشرفتی داشت مدیون اون دانشجوهای بورسیه شده زمان شاهه.زمان شاه ایران داشت زیر ساختهایی که تو جنگ جهانی دوم به خاطر قحطی خراب شد رو درست میکرد الانم داره تاوان جنگ ایران عراقو پس میده.تحریمها که عذاب الهی نبود که نشه جلوشو گرفت!خودمون کردیم.مگه بقیه کشورهای اسلامی از دینشون برگشتن که آمریکا و دنیا تحریمشون نکرده؟!ما هم میتونستیم عین بقیه حکومت خودمون رو داشته باشیم و تحریم نشیم.این نداشتن سیاست و تدبیره.
4-هنوزم میگم تا دین از سیاست جدا نشه معلوم نمیشه ایراد از دینه یا سیاست!
پاسخ:
(این رو به خاطر تحریم ها گذاشتم)
۱۰ مرداد ۹۱ ، ۰۲:۰۵ پسر سر به هوا
تفسیر این آیه ها رو خود روحانیونی کردن که الان دارن ازش نون میخورن!!!
خوب بلدید مغلطه کنید خدایی.کفم برید.
بیشتر هنرمندانی که افتخار ایران در عرصه های بین المللی هستن از قبل انقلاب کار میکردن.
بیشتر اساتید دانشگاهی سن بالای 50 سال دارن که با عرض شرمندگی به انقلاب دوست داشتنی شما نمیرسه!!!اصولا محققانمون همون اساتید دانشگاهن.شهید چمران و بزرگانی مثل ایشون هم از اون بورس شده ها بودن.
اگه تو زندگی شما اجازه نداشتن واسه رفتن به دانشگاه مشکل نیست که حرفی ندارم!!(بهایی ها رو میگم.)
خوشحال میشم منبع این دید وسیعتونو در مورد اقلیتها هم بدونم!
من نگفتم اسلام رو قبول دارم.گفتم دین خوبیه.من منجی بشر رو قبول دارم.اسمش هر چی که هست.من خدا پرستم.همه دینها خوبن.چون خدا فرستاده.اما اسلامی که الان هست از نظر من تحریف شده اس و تا زمانی هم که امام زمان(عج)نیاد دین واقعی رو نمیشه شناخت.حتما اسلام هم برای حکومت برنامه ای داشته که پیامبر حکومت دینی داشت اما تو تاریخ نخوندم جایی بگه پیامبر زندانی سیاسی داشت یا اونا رو شکنجه میکرد یا بهشون تجاوز میکرد!!
امام علی با اون همه یال و کوپالش 25 سال به خاطر اینکه رای مردم نبود نشست خونه با اینکه جانشین بر حق پیامبر بود.بعد حکمیت هم تا مردم نیومدن توبه نکردن دوباره نرفت طرف خلافت.اونوقت اینا میخوان خودشونو بذارن جای اون؟
اسلام اگر واسه حکومت برنامه داشته که داشته نباید به دست هر ننه قمری اجرا بشه.اگه اجرا کننده اش نیست بذارن تا بیاد نه اینکه بر دارن و انقدر گند بزنن تا مردم از دین و خدا و پیغمبر زده بشن!
در مورد تحریم ها هم که دست دولت تایید شده و به قولی مهندسی شده توسط آقا درد نکنه که از قبل وجود مبارک ایشونه.قبلشم بود ولی خیلی کم بود و واسه کشوری هم که اجرا نمیکرد مجازاتی نبود اما حالا...

۱۰ مرداد ۹۱ ، ۱۴:۳۸ پاسخ به پسر سر به هوا
ادبیاتتون و منطقتون دیگه اجازه ی بحث رو به من نمیده. اوایل فکر میکردم بحث داره به خوبی پیش میره اما گفته هاتون از تفسیر قرآن ودین و مجازات های بی مدرکتون و شناخت کوته بینتون از مسائل مملکت از قانون از ائمه جملات دیکته شده ای رو یاد آور میشه. متاسفم که حرف جدیدی ندارید.
""""کامنت های قبلیتون این کامنت رو کاملا نقض میکنه""""
وقت طلاست.. آب در هاون کوبیدن کار خوبی نیست و میخ آهنین هم در سنگ نمیره.
""اهدنا الصراط المستقیم""
۱۲ مرداد ۹۱ ، ۰۲:۳۴ پسر سر به هوا
و درود آخر.
یادمه اول بحث گفتم شما من و امثال من رو به کوته بینی متهم میکنید و شما گفتید نه!
جالبه که دانشجوهایی که بعد به قول حکومت اغتشاش دستگیر و زندانی شدن و تعدادی به بهانه مرخصی استعلاجی اومدن بیرون فرار کردن به خارج از کشور توی تلویزیونهای بیگانه به شکنجه ها اشاره کردن.
بگذارید ساده بگم.کسی آبروشو از سر راه نیاورده که پشت تلویزیونی که میدونه دست کم 100ها هزار بیننده داره بگه به من تجاوز شد!!!
وقت طلاتون رو بگذارید برای خودتون خرج کنید.من به خدا گفتم و میگم اگه قراره آدمای خوبی مثل شما برن بهشت،من داوطلبانه و بی حساب کتاب خودم میرم جهنم!همین دنیا تحملش کار حضرت فیله چه برسه اون دنیا که دیگه هیچ.
مردمی که به خاطر وعده خونه مفت و قبض آب و برق مفتی انقلاب میکنن بایدم آخوندی بر اونها حکومت کنه که اینطوری خونشونو تو شیشه کنه و نتونن دم بزنن.
و خداوند حال هیچ قومی رو دگرگون نخواهد کرد مگر خودشان اینچنین کنند.
بدرود.
با سلام خدمت هردوی شما دو بزرگوار
لازمه دوتا نصحت از برادر بزرگترتون داشته باشید .
اول پسر سر به هوا :شماکه دایه دار اسلام ناب محمدی هستید بهتر به جای این " حرف " ها آستین همت رابالا بزنید و به تحقیق و تفحص در دین بپردازید و گفته همون قرآنی که قبولش دارید مسولیدو وظیفه دارید پس یک لحظه درنگ برای شما جای ندارد .
دوم پارامسی عزیز : شما هم بهتر است به جای این بحثها به عمل بپردازید .همانطور که امام راحلمان فرمودند با عمل ثابت کنید .
یا حق
پاسخ:
ممنون از تذکرتون
۲۲ مرداد ۹۱ ، ۱۹:۰۵ فاطمه و زهرا
مطالبت خوبه ولییییییی
کمی متنوع ترش کن
فقط یه پیشنهاد بودااااا
راستی شناختی که؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">