حق

یادداشت های کم بیش روزانه یک دانش آموز
فالحق ما رضیتموه، والباطل مآ اسخطتموه
--------------------------------------------
حق آن است که آن را شما پسندیده،
و باطل آنچه شما از آن خشمگین باشید...


...........
آدرس قبلی : paramsy.blogfa.com
پیوندها

دکتر حسن روحانی که حدود یک سال و نیم از انتخابش به عنوان رئیس جمهور قانونی کشور می گذرد، هنوز هم در سخنرانی هایش جو انتخاباتی را فراموش نکرده و در نقش همان کاندیدایی که باید هوای سه جناح رای جمع کن و حتی ائتلاف کن اش را داشته باشد، به ایراد سخن می پردازد.

هنوز هم لحن نقادانه ای در سخنان ایشان وجود دارد که همین نقد ها درست به مقام خودشان وارد است و باز هم همان "بعضی " های معروف را مقصر میدانند.

این رفتار که درواقع به یک سنت برای دولت تدبیر و امید تبدیل شده ، در سخنران اخیر رئیس جمهور در جمع مردم زنجان ، ملموس تر می شود. تا انجا که دکتر روحانی با مواضعی بعضا "دو پهلو" و "حساب نشده"، با توجه به اتفاقات اسید پاشی های ذنجیره ای که عده ای از این آب گل آلود دوست دارند ماهی امر به معروف و بدحجابی را بگیرند، پرداخت. ایشان به  انتقاد از آمرین به معروف پرداخت و تاکید کرد: «اساس امر به معروف و نهی از منکر ایجاد امنیت، برادری، کرامت انسانی و احترام به یکدیگر است و مبادا که منکر تنها به یک مسأله خلاصه شود و دروغ، تهمت، رشوه‌خواری و بورسیه‌های تقلبی منکر پنداشته نشوند و از صبح تا شب فقط یک مسأله و آن هم بدحجابی به عنوان منکر مطلق تلقی گرددکاش در اینجا جناب روحانی از تهمت ها ی بورسیه های تقلبی که تیتر یک روزنامه های دولت بود را هم اشاره ای می کردند.

اما درادامه می گویند:«منکری بالا‌تر از بیکاری و فقر وجود ندارد، اگر به دنبال ترویج معروف در جامعه هستیم باید دست به دست هم دهیم و با فقر مبارزه کرده و برای جوانان اندیشمند و متخصص کشورمان شغل و کار مناسب فراهم کنیم.». مسائلی که جزئی از وظیفه ی دولتی است که خودشان ریاست ان را بر عهده دارند ولی انگار هنوز رنگ و بوی شعار ها و تبلیغات انتخاباتی در آن وجود دارد و ایشان تعهداتشان را به عنوان یک پیشنهاد بیان می کنند.!!

اما بر خلاف اکثر قول های انتخاباتی دکتر روحانی که کمتر از یک سال دوام آوردند!!، ایشان برای به دست اوردن دل عده ای که اخیرا اظهار نا امیدی از دولت کرده بودند هم گریزی به عفو و برگشت سران فتنه 88 به جامعه کردند. رئیس جمهور در این مورد از بخشش و بزرگواری حضرت سیدالشهدا به  توبه حر اشاره کردند و افزودند: «اگر اشکال و گناهی بوده به تفرقه دامن نزنیم و از آن بگذریم، چرا که ما تابع‌‌ همان حسینی هستیم که توبه حر را هم قبول کرد. من در جامعه کسی را نمی‌شناسم که گناهی بالا‌تر از گناه حر و عظیم‌الشأنی را در تاریخ بعد از پیامبر (ص) و امام علی (ع) جز ابا عبدالله الحسین (ع) نمی‌شناسم که در برابر سری که حر در برابرش خم کرد، گذشت کرده و او را در آغوش کشید"

اما مثل اینکه باز هم باید یاد آور شویم که حر اگر بخشیده شد ، حرمت حضرت اباعبدالله و اهل بیت را نگه داشت،و علنا در برابر امام سر فرو آورد و توبه کرد ، و با رشادت ونثار جانش توبه ی خود را عملی کرد اما با کسانی که  رقاصان و حرمت شکنان روز عاشورای 88 را "مردان خدا جو" نامید و هنوز هم با وجود علم به اشتباه خود، حاضر به توبه نشده اند نیز باید قیاسی چون حضرت حر کرد؟ اینگونه مثال زدن برای کسی که خود حقوق دان و روحانی است غیر قابل قبول است!!!

اما ایشان در سخنان عجیب تری با اشاره به گفتگوی امام حسین (ع) با عمر سعد در شب عاشورا، می گویند:" درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین می‌باشد"

 آقای روحانی  که خود یک عالم دینی و حقوقدان و سیاست مدار است باید خوب بداند که مذاکره اگرچه به معنای گفت‌وگو و سخن گفتن با یکدیگر است ولی امروزه «مذاکره» در فرهنگ سیاسی مفهوم و معنای ویژه‌ای دارد که با معنای لغوی آن متفاوت است و به نشست طرفین دعوا برای حل اختلافات فیمابین گفته می‌شود و ماهیت آن «دادن‌و ستاندن» است. با این وجود باز هم جناب روحانی اصرار دارند که از درس های عاشورا که جز مقابله و مبارزه با ظالمان و مستکبران عالم است، درس مذارکره را استخراج کنند که به گونه ای هم تطهیر شتابزدگی ها و اشتباهات و منظق  توافق نامه و مذاکرات دولتش باشد؟!!..

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۴
حق ...

نظرات (۹)

۱۲ آذر ۹۳ ، ۱۰:۳۴ سید محمد رضی زاده
سلام خدا بر شما
فردا حوالی ظهر ان شاءلله عازم کربلا هستم
دعاگویتان خواهم بود ان شاءلله
دعا کنید و حلال، این حقیر را
یا زهرا «سلام الله علیها»
پاسخ:
سلام علیکم
زیارت قبول
خوش ب سعادتتون
سلام‏ ‏برادر‏ ‏.خوشحال‏ ‏میشم‏ ‏تبادل‏ ‏لینک‏ ‏داشته‏ ‏باشیم‏ ‏.‏ ‏اگر‏ ‏موافق‏ ‏هستید‏ ‏برای‏ ‏من‏ ‏یه‏ ‏پیام‏ ‏بگذارید‏ ‏.‏ ‏باتشکر‏ ‏.‏ ‏لبیک‏ ‏یا‏ ‏خامنه‏ ‏ای
سلام.

اسمت رو تو پلاس خیلی وقت پیش دنبال می‌کردم، اما الان مدتیه یادم رفته آیدیت چی بود؟ میشه بهم بگی؟
پاسخ:
 سلام

آیدیتون رو بفرمایید
پیامم ثبت شد؟
۱۸ دی ۹۳ ، ۰۱:۳۳ مجموعه مذهبی ولایت
سلام مجموعه مذهبی ولایت امکانات زیر را در اختیار کاربران میگذارد
محیطی سالم و آرام جهت گفت و گو وچت،
برگزاری  مباحث مختلف و مناظرات مذهبی با حضور کارشناسان
وهمچنین پرسش و پاسخ سوالات شرعی  
طرح جهانی اهدا صلوات برای ظهور امام زمان (عج) با قرار دادن این کد دروبلاگ خود هم امار بازدید وبلاگ خود را بالا ببرید و هم در ثواب ان شریک شوید
انجمن مذهبی ولایت http://v110.ir/forum
چت روم مذهبی ولایت  http://iranzaminchat.com
طرح جهانی اهدا صلوات به امام زمان(عج)  http://v110.ir/salavat
ارتباط با ما velayatekip@yahoo.com  باتشکر مجموعه مذهبی ولایت

۲۸ دی ۹۳ ، ۱۵:۵۵ سید محمد رضی زاده
آب که سربالا رود،
قورباغه ابوعطا می خواند!
خدا هدایتشون کنه
۰۸ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۱۷ دوستدار اسلام

سلام قولا من رب رحیم

 

به دنبال درخواست بسیار مهم دکتر رحیم پور ازغدی برای برگزاری کرسیه های آزاد اندیشی اقتصاد در نماز جمعه ی تهران، و عدم همکاری مسئولین ذیربط بدلیل فشارهای وارده از سوی اقتصاد دانان غیر اسلامی در داخل کشور، از شما وبلاگ نویس عزیز تقاضا داریم که به میزان توان خود مطلبی در خصوص لزوم طرح بحث های "اقتصاد قرآنی" در مهم ترین و پرتعداد ترین تریبون دینی کشور، در وبلاگ خود منتشر کرده تا از اندک اندک این مطالب در کنار هم موجی پدید آمده و به گوش تئوریسین های اقتصادلیبرال در کشور برسد تا بلکه قدمی در راستای زدودن مظلومیت و مهجوریت از قرآن برداشته باشیم.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی نظریه های تولید شده ی اقتصاد اسلامی، می توانید به وب سایت http://www.kadamaei.ir/ و همچنین وب سایت http://reba.ir/ مراجعه نمایید.

 

 

« ما تا به امروز می بایست مدل بومی اقتصاد را به دنیا عرضه می کردیم. ما باید هم کارآمدی در جهت رشد رونق اقتصاد، هم کارآمدی در جهت تأمین عدالت را به دنیا نشان میدادیم.»

بیانات رهبری - 85 (دیدار با دست اندرکاران اصل 44)

 

و تا به امروز هنوز...

بازهم به وبلاگ شما سر زدم بازهم سفسطه را در این مطالب دیدم
پاسخ:
متشکرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">