حق

یادداشت های کم بیش روزانه یک دانش آموز
فالحق ما رضیتموه، والباطل مآ اسخطتموه
--------------------------------------------
حق آن است که آن را شما پسندیده،
و باطل آنچه شما از آن خشمگین باشید...


...........
آدرس قبلی : paramsy.blogfa.com
پیوندها
سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۵۵ ب.ظ

قسمت چهارم/ پوریم

قسمت قبل از  نمونه ای دستکاری یهودیان در تاریخ ایران باستان مثالی ذکر شد و این سوال مطرح شدکه دلیل وجود  تاریخ سازی ها چیست؟

نام کوروش در مجموع در 19 بند در تورات ( با کم و زیاد هایی در نسخ متفاوت) آمده است. وشاید بتوان این دستکاری ها را دلیلی برای اعتبار بخشی به وجود کوروش درتاریخ دانست.

اما درادامه به بخشی از تاریخ هخامنشیان اشاره میکنیم که برخلاف جعلیات تاریخی که مانور ها و تبلیغات فراوانی بر آنها صورت میگیرد ، اغلب باستان شناسان ، ورود به این مبحث را ممنوع میدانند.

 

پوریم ، نقطه ای مبهم و جنجال بر انگیز در تاریخ باستان.

              

 

 بعد از داریوش،خشایار شاه به قدرت می رسد. او صدر اعظمی یهود و البته بسیار ثروتمند به نام «مردخای»داشت.خشایارشاه(یا همان اخشورش به روایت تورات)عاشق خواهرزاده مردخای بود.این معشوقه جوان« استر » نام دارد.دختری که به پاس خدماتش به اشراف یهود،یکی از رساله های تورات به نام او نامیده شده،«رساله استر».خشایارشاه وزیری ایرانی داشت به نام«هامان»که با رفتار یهودیان دربار هخامنشیان با مردم ایران بسیار مخالف بود.یهودیان رخنه کرده در دربار مالیات های زیاد و سنگینی را از اقوام ایرانی می گرفتند و ظلم و ستم فراوانی به آنها می کردند.تا اینکه هامان تصمیم به قیام در برابر این وضعیت گرفت.خبر تصمیم به قیام «هامان» که به مردخای رسید،پس از مشورت با استر به فکر نابودی هامان افتاد.بنابراین استر با نوشاندن شراب به خشایارشاه حکم قتل هامان ، ده پسرش و مردمان ایرانی هم داستان با او را گرفت*.سربازان ارتش تحت فرمان یهودیان در طی دو روز(یعنی 14 و 15 ماه آذار»دست به قتل عام مردمان ایرانی ساکن در فلات مرکزی سرزمینمان زدند و به غیر از کشتار سیصد نفر از  بزرگان ایرانی مخالف ظلم و ستم یهودیان،بنا بر روایت خود تورات(رساله استر،باب 9)در این دو روز 77 هزار نفر از مخالفانشان را کشتند.بعد از آن به فرمان استر به خاطر کشتار هامان،ده پسرش و بیش از 77 هزار ایرانی جشنی بزرگ در دربار و میان یهودیان برپا شد و از آن سال به بعد بر یهودیان واجب شد که این دو روز را جشن بگیرند. جشنی برای قتل عام اقوام ایرانی،جشنی برای به راه انداختن یک هلوکاست واقعی بر علیه ایرانیان. آنها این واقعه را«پوریوم»نامیدند.- شاید جالب باشد که بدانید در حال حاضر در فلسطین اشغالی،هرساله صهیونیست ها این جشن را بسیار با شکوه،همراه با پایکوبی و مستی برپا می کنند-1

 

                         

 

                        

در روزهای پایانی سال 1390 اتفاقی جالب در عرصه سیاست رخ داد. در 7 مارس، نتانیاهو در دیدار با اوباما نسخه‌ای از کتاب اِستِر (Esther) را به او هدیه داد. کتاب استر (מגילת אסתר) یکی از بخش‌های عهد عتیق یا همان تورات است که این واقعه در آن ذکر شده است.

-------------

کمال تشکر را از سرکارخانم مرعشی دارم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۰۹
حق ...

نظرات (۳)

۰۹ مهر ۹۲ ، ۱۷:۵۳ پشت هیچستان

سلام علیکم

الحمدلله. ممنون.

 

جشنی به پاس کشتن.

لعنهم الله.

پاسخ:
سلام علیکم
!
وبلاگی با این آدرس پیدا نشد؟!
۱۱ مهر ۹۲ ، ۲۱:۰۵ میلاد علیدوست

سلام. باپست جدید ومتفاوت: مثبت اتدیشی در خدمتم
حق با علی ست
سلام بزرگوار خوب هستین
از وبت خیلی خوشم اومده شما هم با افتخار لینک شدید
در ضمن انتقادتون نسبت به بسیج دانشگاه مطرح کردم انشاالله بهتر میشه
التماس دعا
پاسخ:

 سلام 

از لطفتون ممنونم

دعا می کنم  اینبار که برم دیگه این مسائل رو نبینم

از توجه شما هم ممنونم

محتاجیم به دعاتون 


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">