حق

یادداشت های کم بیش روزانه یک دانش آموز
فالحق ما رضیتموه، والباطل مآ اسخطتموه
--------------------------------------------
حق آن است که آن را شما پسندیده،
و باطل آنچه شما از آن خشمگین باشید...


...........
آدرس قبلی : paramsy.blogfa.com
پیوندها
چهارشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۲، ۰۹:۲۸ ب.ظ

آلزایمر تجویزی

بچه های تنبل کلاس، دلیل رفوزه شدن املایشان صدای بد معلم و سختی مداد و  جیر جیر کردن صندلی و سردی و گرمی هوا  و.... و حتی  معاینه لازم بودن گوش هایشان بود . بزرگتر که شدند نتیجه کنکورشان از عقده ای بودنِ  طراح سوال بود، استاد لج کرد و نمره نداد، جامعه بود که معتادشان کرد ،نبودِ محبت اطرافیان بود که به محبت محتاجشان کرد،نداشتن پارتی بود که بیکارشان کرد، لج  همکار بود که اخراجشان کردو....

 همیشه یک ضدیت بیرونی بود  که مانع مطلوبیت اوضاعشان بود، ولی هیچ وقت اجازه ی فکر کردن به عملکرد درون را هم به خود نداده اند. 

 

 

                                

امروز هم  همین افکار است که  گرانی نان و ماستش را  از تحریم های روی میز  می داند و با نیش تا بناگوش باز شده دنبال ارزن هاییست که به ازای عزتش برایش می ریزند.وقتی بچه  ای را منع می کنی از نزدیگی به آتش و لجبازی می کند ، کمی تجربه ی با مراقبت از دور هم واجب میشود که  گوشه ای از حافظه اش این را هک کند که زیبایی شعله ها دلیلی برای نزدیکی شان نیست. فریب را یاد می گیرد. دنیا را  می فهمد .مادر را ایمان می آورد. اما وای به روزی که شیطنت های بچه گانه اش فراموشی حافظه را هم داشته باشد و هر چند وقت یک بار هوس خطر به کله اش بزند. هر چند دلسوزی بالای سرش دارد که حواسش به همه چیز هست ، اما هر تجربه ای یک هزینه را هم دارد. دلخوری از انجاست که  که چقدر باید فراموشی  ای که درمانش "آگاهی" از تجربیات گذشته است، داشته ها را هزینه و درو کند؟

تعارفی نداریم، هستند کسانی که  از این که حقی را که طلبکارند،را  با منت می گیرند، لذت می برند. دوست دارند  به عواقبی که به آن "خوش بین" نمی توان بود  " امید " داشته باشند . دوست دارند بهانه های احمقانه و بچه گانه ی دیگری را جدی بگیرند و گستاخش  کنند. فکر میکنند"کلید" حل مشکلاتشان دست اوست ، دریغ که اگر این فراموشی "مصلحتی" لعنتی نبود، راه به خون دل رفته را برنمی گشتیم که دوباره طی کنیم.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۲۳
حق ...

نظرات (۵)

من یکـــــ بی ســـواد افراطــی هســتم!

سلام 
منتظر حضور ارزشمندتون هستیم..
عاقبتتون بخــیـر
در پنــاه حــق
پاسخ:
سلام
متشکرم
۱۰ اسفند ۹۲ ، ۱۶:۲۴ مدافعان حرم
مدافعان حرم www.modafeon.blogfa.com
سلام
هرچه هست و نیست از خود شخص و خودمه ...

" می دانم که نمی دانم "
علی مدد
۱۲ اسفند ۹۲ ، ۲۳:۴۳ این ظلومی و جهولی
طرف میخاد از پیغمبر رحمت هم رحیم تر باشه، بابا پیغمبرم ی جا اخم کرد ده جا شمشیر کشید ، جنگید....فقط میخنده باورش شده که تو بخندی همه چی حل میشه!
۲۸ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۴۱ مدیون زهرا سلام الله علیها

سلام

امید، عدالت، تدبیر، کلید، شاه کلید...کلمه ها رو ببین...آقاجان...خدا کنه اهل کوفه نباشیم...

یاحق

پاسخ:
سلام و رحمه الله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">